16 juni 2008

festivalslav

i lördags jobbade jag hela dagen på rock/telia-festivalen where the action is. jag prickade av typ 5000 journalister och annat drägg på en lista, så att de skulle slippa betala för festivalen.

jag har gjort det förut, jag vet att jag blir kall och sur och känner mig uttnyttjad varenda gång. det var samma sak nu. det dröjde fem timmar innan jag hann dricka ett glas vatten, jag fick ingen lunch, den vegetariska middagen var ett skämt, lugertjejen var dryg.

det är ju i alla fall bra att påminnas om hur man INTE ska arrangera en festival.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bäst att du kommer och jobbar på vår festival i stället. Det är också jävligt emellanåt, man blir helt täckt av fopollsplansdamm och får törsta ibland. Men maten är bra och man blir ordentligt ompysslad. Och det vågar jag lova, eftersom jag jobbar i ompysslingsgruppen. ;-)