26 maj 2007

Säsongsavslutning

I torsdags var det säsongsavlutning på klubb popaganda. Det var väl inte vår största kväll som klubbordnare direkt, men jag tror ändå att resultatet var godkänt. Det var dagen före lön, och peppen hade varit urusel i gratistidningarna.

Det hela började med att jag fick hämta upp det ena bandet (det finns tyvärr inga bra begrepp att använda för band med bara en person, mankan ju inte säga "artisten"). Bandet-killen kom från Örebro och var nervös för att han inte hade varit i Stockholm förut. Jag hade tagit ut en karta från Eniro och ritat vart han skulle gå, och vi åpkte till den lägenhet där han skulle bo, men han var nervös ändå.

När jag och killen väl hade kommit till Södra teatern blev vi inte insläppta av vakten. Till slut fick vi i alla fall prata med Den lite tjocka killen i baren och vi blev insläppta. Problemet var bara att vakten inte släppte in någon, eftersom det var en sitar-kvinna som spelade på stora scenen och hon skulle signera skivor. Klockan tio sa det andra (lite större) bandet att deras kompisar inte blev insläppta. Jag gick ner och försökte prata vett och sans med vakten och pekade på de skyltar där det stod "insläpp ca 21:15" så stirrade vakten på mig och påpekade att det var just en ca-tid (lite som på sl:s kundtjänst). Vakten sa också att han inväntade klartecken från Den lite tjocka killen.

Sedan gick det ändå rätt bra. Det stora bandet var över förväntan bra (jag är imponerad av vår förmåga att boka högklassiga band) och det var i alla fall lite folk där. Men sedan skulle den nervösa kille från Örebro spela, och då gick de flesta hem.

Strax innan stängning kom det lite större bandet fram och klagade på att vakten var cp, och hade kört ut dem från logen. Sedan kom Den lite tjocka killen och sa att det måste städas uppe i logen "och att det tyvärr nog har fallit på din lott".

Det var helt enkelt lite jobbigt alltihop. Men i går kväll fick jag ett sms från det lite större bandet där det stod " Tack för igår! Du och ni var sjukt sköna". Jag är lättköpt så jag blev glad. Även om ordet "skön" är lite tveksamt.

Inga kommentarer: