4 juni 2007

Mañana, mañana

Nu är jag tillbaka från minisemestern i Barcelona men jag är dessvärre inte utvilad. Det var rätt hektiskt att vara turist och festivalbesökare på samma gång.

Spaniens främsta kännetecken är ju mañanaattityden. Den var högst påtaglig, till exempel är den goth-kitchiga kyrkan Sagrada Familia inte klar fastän den började byggas för 125 år sedan. Som besökare blir man ganska irriterad. En kö i Spanien tar dubbelt så lång tid som en lika lång kö i Sverige, men snart dras man med och blir lat. Jag missade ungefär alla band som jag skulle se, och eftersom Hot chip började spala 03:45 somnade jag framför konserten.

Vi bodde i en sjukt bra 6-rumslägenhet med tre balkonger och två kök. Eftersom jag bor på knappa 25 kvadrat är jag väldigt lättimponerad när det gäller yta, inbygda diskmaskiner och sällskapsrum

Inga kommentarer: