25 juli 2007

Emmaboda R.I.P

Det är väldigt sorgligt att Emmabodafestivalen lägger ner. Jag var nästan en veteran med fem år i rad. Sista året jag avr där var jag i och för sig mest sur för att det var lerigt och för att alla var så små. Hade jag vetat att det avr sista chansen att åka dit kanske jag hade hyrt en husvagn och åkt ner och ätit smålandsrullar och tittat på Audionom/1999 och ätit de där frallorna som några lokala barn sålde utanför ingången. Nu blir det inte så. Jag är fullt upptagen med att spela sänka skepp på jobbet i stället. I kväll blir det nog några gravöl på En ljummen i gräset i stället.

Egentligen misstänker jag att nedläggningen av Emmaboda bara är en pr-kupp. Festivalgeneralen säger att han ska starta en festival utan artister. Det var ju vår idé! Vi skulle starta Campingfeztivalen på någon åker i Norrland (ett oexploaterat område). Det skulle kosta typ 300 kronor och våra headlines skulle vara LANGOS, SVENSK POP, OCH WOKAD ÄLG. En klar succé. Vilken äcklig liten punkare skulle betala 1700 för samma sak på Hultsfred, liksom. Det skulle bli en perfekt spinoff på Popaganda.

Inga kommentarer: