23 april 2008

Cykelsäsongen - den bästa säsongen

Jag älskar min cykel. Hammarby Sjöstad, där jag bor numera, lämpar sig mycket bra för cykeltransport. Min förhoppning inför beach 2008 är att jag ska få snygga cyklellårmuskler. Det har aldrig tidigare hänt att jag har haft synliga lårmuskler, men någon gång ska vara den första.

Det bästa med att cykla är att man slipper åka den blodtryckshöjande tvärbanan. Den kommer som bekant aldrig i tid. Om den mot förmodan gör det brukar jag kalla den för "lilltväris", men vanligtvis får den heta "El tväro" med barskt spanskt uttal.

Kanske borde jag starta en hurtig cykelblogg där jag kan tipsa om trevliga cykelvägar och kåsera om snöpliga cykelhistorier. Jag ska också ha en Dagens outfit där jag poserar i olika festliga hjälmar.

Inga kommentarer: