4 juni 2008

min mormor

i går passade jag min mormor i några timmar. min mormor är på besök från norra jämtland och har lite svårt med det där med städer och vägrar därför att lämna min mammas kolonistuga när hon är på besök.

min mormor har förmodligen alltid varit gammal och ägnar sin tid åt att ojja sig och att fylla frysarna (observera:plural) med mat som aldrig kommer att ätas upp. när min mormor bjuder på bullar är de aldrig yngre än tre år.

min mormor är ju snäll och sådär men vi har grava kommunikationsproblem. jag kan förvisso tolka den mycket breda norrländska som hon talar, men hon lyckas alltid börja prata om fel saker i fel ände så att det mesta hon säger blir obegripligt. att hon är 80 år och inte kommer ihåg ett enda namn gör inte saken bättre.

jag och min mormor har dessutom väldigt olika intressen. hennes intressen är: vädret, eländet, sjukdomar , släktingar med diverse problem och vilka bilar som passerar hennes hus (ca 5 i timmen).

jag har andra intressen.

Inga kommentarer: